Rapport voor gemeente in makkelijke taal

De inspecties hebben voor elke gemeente een rapport gemaakt. De taal van deze rapporten is makkelijk. De ervaringen van ervaringsdeskundigen zelf staan centraal in het rapport.

In de rapporten van Amsterdam, Goes en Winterswijk staan ook de conclusies en aanbevelingen. Maar niet in de rapporten voor de gemeente Utrecht en Weststellingwerf. Daar loopt een experiment. De gemeenten zijn zelf aan de slag gegaan met de conclusies en de punten die ze willen verbeteren.

Rapporten

De inspecties hebben voor elke gemeente een rapport gemaakt over het onderzoek in hun eigen gemeente.

De taal van deze rapporten is makkelijk. In elk rapport staan de ervaringen van ervaringsdeskundigen centraal.

In de rapporten van Amsterdam, Goes en Winterswijk staan ook de conclusies en aanbevelingen. Maar niet in de rapporten voor de gemeente Utrecht en Weststellingwerf. Daar loopt een experiment. De gemeenten zijn zelf aan de slag gegaan met de conclusies en de punten die ze willen verbeteren.

Lokale media

In Winterswijk is op 18 juli 2018 het rapport over toegang van het sociaal domein aangeboden aan wethouder Saris. De ervaringsdeskundigen waren hierbij ook aanwezig, net als de lokale tv RTV Slingerland. De uitzending is terug te zien via Youtube.com.